Saturday, September 25, 2010

دکتر کوروش آریامنش - تاریخ ترور شدن : 27 می 1996
شادروان زنده نام دکتر کوروش آریامنش ( دکتر رضا مظلومان سابق) در 17 دیماه 1314 در شهر مشهد چشم به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در مشهد به پایان رسانید و پس از انجام خدمت وظیفه، به تحصیل در دانشکده ادبیات تبریز پرداخت. در سال 1338 لیسانس خود را از آن دانشکده گرفته و بلافاصله ازدواج کرد. پس از تولد تنها فرزندش ، به همراه همسرش برای ادامه تحصیلات دانشگاهی به پاریس رفت و در سال 1348 مدرک دکتری خود را در رشته جرم شناسی با درجه عالی گرفت.

شادروان دکتر کوروش آریامنش ، تز دکترای خود را به بررسی جنایت در کشورهای مسلمان اختصاص داد و تأثیرات عمیق این بررسی ، جامعه شناسی در کشورهای اسلامی بود که سال ها بعد منجر به بنیانگزاری "سازمان پاسداران فرهنگ ایران " و نوشتن کتاب های متعددی درباره ی اسلام و جوامع اسلامی و نقش اسلام در عقب افتادگی ِ ایران بود.

پس از کسب مدرک دکترا از دانشگاه پاریس ، به ایران بازگشت و به تدریس در دانشکده حقوق پرداخت. دو سال بعد ، معاون دانشجویی دانشکده حقوق شد.

در سال 1353 ، رئیس صندوق دانشجویان وزارت علوم شد و گروه زیادی از دانشجویان با استعداد را که از نظر مالی بضاعت نداشتند، با همکاری کانون دانشجویان برای تحصیل به خارج از کشور فرستاد.
در سال 1355 به معاونت وزارت آموزش و پرورش برگزیده شد و تا یک ماه قبل از انقلاب اسلامی در این سمت خدمت می کرد.
علیرغم سن خود ، ریاست اولین کنگره جهانی جرم شناسی را که چند سال پیش از بهمن 57 و با شرکت استادهای جهانی ِ این رشته در تهران برگزار گردید، به عهده داشت.
دکتر کوروش آریامنش ( رضا مظلومان) همواره چهره ای محبوب در میان دانشجویان بود. او همیشه در راه آزادی زنان ایرانی و احقاق حقوق قانون انسانی و ملی ایرانیان کوشا بود.

بعد از شورش 57 مجبور شد که میهنش ایران را ترک گوید و با گرفتن پناهندگی سیاسی، در فرانسه مقیم شود. در آنجا بود که او دوست قدیمی و یار خستگی ناپذیر و همفکر خود ، دکتر آله دالفک (ستار سلیمی) را دوباره ملاقات کرد و با هم "سازمان پاسداران فرهنگ ایران" را در سال 2690 ایرانی برابر با 1361 تازی (عربی) ، بنیادگزاری کردند تا گامی در جهت پاسداری از آیین و فرهنگ کهن ایران و مبارزه با خرافات و جهل مذهبی که اعراب وحشی از 1400 سال قبل بر ایران حاکم کرده بودند ، بپردازند.
کتاب هایی که "سازمان پاسداران فرهنگ ایران" در طول مبارزات خود انتشار داد، از این جمله اند :
دو جلد کتاب فرهنگ واژه های تازی به پارسی ،  سنجش فرهنگ تازی (عربی) با پارسی  ، دو جلد کتابِ گنجینه ی نام های زیبا و شکوه آفرینِ ایرانی.
همزمان با چاپ این کتاب های ارزشمند ، روزنامه ی پرخواننده ی " پیامِ ما آزادگان " را در شرایط سخت مالی، چاپ کرده و در سراسر جهان منتشر کرد.
دکتر کوروش آریامنش همچنین در کنار این فعالیت های گروهی ، خودش به نویسندگی و چاپ مشغول بود و کتاب گران بهای "سنگسار" از این نمونه است.
پس از ترور ناجوانمردانه ی این فرزند راستینِ ایران توسط مزدوران جمهوریِ جنایتکار اسلامی (ناجمهوریِ انیرانِ اسلامی) ، دکتر آله دالفک ( ستار سلیمی) دو جلد کتاب با عنوانِ " کارنامه کوروش آریامنش ، برگزیده ها" را به پاس چهارده سال همکاری فرهنگی انتشار داد که محتوی تمام مقالات و نوشته های کوتاه ِ استاد کوروش آریامنش است.
دکتر کوروش آریامنش وصیت کرده بود که پیکرش سوزانده شود و در روز 25 خرداد 2704 ایرانی برابر با 3 ژوئن 1996 میلادی در مزارگاهِ "پرلاشز" ( در بلندی های شمالِ پاریس) ، در حالی که نوای پیانو و آهنگ زیبای خواب های طلایی (استاد جواد معروفی) به گوش می رسید و شعری زیبا از سهراب سپهری به نام "دوست" خوانده می شد، جسد او به شعله های اهوراییِ آتش سپرده شد.

اگرچه جاهلان و خفاشانِ تازی پرست ( ملاّیان خونخوار که 1400 سال است بر میهن ما سلطه یافته اند)،  به خاطر ترس از آگاهی و بیداریِ مردم ایران و در نتیجه به خطر افتادن قدرت شان، شمع وجود استاد پرتلاش و عاشقِ ایران دکتر کوروش آریا منش را خاموش کردند ، اما عاشقان ایران زمین در سراسر گیتی ، مشعل فروزان ِ دانایی و بیداری را که آن مبارز خستگی ناپذیر با از دست دادن جانش برای ما به ارث گذاشت ، از دست نخواهند داد و تا آزادی کامل میهن ، راه او و بزرگان دیگری که در این راه جانشان را فدا کردند ، ادامه می دهند.

از استاد 160 مقاله به زبان پارسی و 18 مقاله به زبان فرانسه در رشته تحصیلی وی ، در مجلات تخصصی جرم شناسی به چاپ رسیده است.
او در دوران فعالیت دانشگاهی خود، 13 جلد کتاب نوشته است:
دو جلد جرم شناسی
یک جلد کیفر شناسی
دو جلد کتاب جامعه شناسی کیفری
یک جلد رابطه کروموزوم y با جنایت
یک جلد کتاب زن کشی در لوای قانون
یک جلد کتاب پیرامون رادیو و تلویزیون با جنایت
یک جلد کتاب پیرامون رابطه مطبوعات و جنایت
یک جلد کتاب پیرامون رابطه سینما و جنایت
یک جلد کتاب پیرامون آموزش و پرورش و نقش آن در پیشگیری از جنایت
یک جلد کتاب پیرامون رابطه الکل و جنایت
یک جلد کتاب به نام بی عدالتی هایی که در دادگستری ایران به نام قانون انجام می گیرد

وی همچنین 6 تحقیق مفصل علمی را سرپرستی کرده است:
1 - تحقیق پیرامون قتل در ایران با بررسی وضع قاتل های در بند زندان های تهران
2 - تحقیق پیرامون جرایم جوانان در ایران
3 - تحقیق پیرامون قتل زن در ایران
4 - تحقیق پیرامون اعتیاد با مطالعه بر روی ده هزار معتاد و دو هزار و پانصد زندانی
5 - تحقیق پیرامون جنایت در محلات گوناگون تهران
6 - تحقیق پیرامون حوادث رانندگی

گفتنی است که بسیاری از کتاب های او در دوران کنونی نیز بدون ذکر نام نگارنده در ایران تجدید چاپ شده و تدریس می شود.



فرزندان ایران ادامه دهنده راه استاد کوروش آریا منش و دیگر سرفرازان و قهرمانان ایرانی خواهند بود که در زیر نام تعدادی از آن ها آورده می شود :
دکتر شجاع الدین شفا
دکتر مسعود انصاری
دکتر بهرام چوبینه
دکتر آله دالفک
دکتر فرود فولادوند
استاد رضا فاضلی
دکتر فریدون فرخزاد
دکتر مهدی شمشیری
علی دشتی
احمد کسروی
میرزا آقاخان کرمانی
میزا آقا عسگری (مانی)
مکرم اصفهانی
معجز شبستری
صادق هدایت
ذبیح منصور
عبدالحسین زرین کوب (فقط كتاب دو قرن سكوت پيش از شورش 57 او و نه بقيه آثارش)
پروفسور منوچهر جمالی
دکتر علی میر فطروس
نادره افشاری
هوشنگ معین زاده
دکتر محمد عاصمی
دکتر مرتضی میر آفتابی
حسین ملک
دکتر احمد ایرانی
باقر مومنی
محمد ارسی
دکتر اسماعیل خویی
دکتر لطف الله روزبهانی
جمشید شمالی
زرتشت ستوده
افشین زند
مردو آناهید
سعید اوحدی
نادر پیمانی
آریا برزن
پارمیس سعدی
شایان کاویانی
دکتر مهرآسا
سیاوش لشکری
بزرگ امید
دکتر الکس رفیعی
آلفرد آبرامیان
هومر آبراميان
دكتر احمد تفضلي
دكتر علي اكبر سعيدي سيرجاني
سیروس افهمی
دکتر نوشیروان حاتم
امیل ایمانی
دکتر هوشنگ سلیمانی
کاظم ملک
نادر اکبری
بانو پری صفاری






برگرفته از سایت درفش کاویانی به آدرس :

http://www.derafsh-kaviyani.com/parsi/draryamaneshpdf.php



www.bidari.org









No comments:

Post a Comment